onsdag 28 maj 2014

I godisbutiken


Lilla mor fick ett presentkort av sönerna till en blom-, plant- och presentaffär på morsdagen och idag hade jag tid att ta en titt på halva härligheten. Men oj, så svårt! Vad ska jag välja? Tankar och idéer virvlade som små troll i huvudet på mig, men jag kunde inte bestämma mig.

En rhododendron har jag tänkt köpa varje år för att till sist ha slänten fylld på norrsidan. Eller kanske en buxbom till? Jo, en uppstammad skulle sitta fint! Det börjar jag med! Men tror ni det fanns en sån? Förstås inte! Det fanns klotformade och pyramidformade, andra uppstammade växter som tujor, bärbuskar, rosor med mera, med mera - men ingen buxbom.

Det slutade med att presentkortet stannade i marthaslungan (= handväskan på lokalt, manligt talesätt) och jag åkte hem med en påse vaxbönefrön, några purjoplantor och två grönkålsplantor jämte en påse körsbärstomater skördade på kvist som jag betalade med euro och cent.

Men det är roligt att planera vidare och kanske bestämma sig så småningom. Det blir fler resor till affären.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar