onsdag 14 maj 2014

Varde mörker!

I det lilla privata har det plötsligt blivit väldigt mörkt. Tack och lov finns grodorna där till räddning.

Det är nämligen så att det blinkande lysröret (som jag aldrig använder) helt har stängt sina ögon. Det märkte jag då den lilla gröna efter några blinkningar också bestämt sig för att blunda för evigt. Båda lampskrällena borde ha haft en längre arbetstid, men bestämde sig för att strejka samtidigt.

Först testade jag lampor i närheten för att kolla om det var strömavbrott, men icke. Nu får jag antagligen inte tag på rätt sorts lampor i vårt lilla centrum för den lilla gröna har en väldigt speciell inneboende som kräver en egen liten anordning för att flytta. Alltså händer inget före morgondagen då jag har ärende till staden och kan försöka hitta en GU10.

Men som sagt grodorna räddar mig eftersom de övervakar ett litet värmeljus - och tändstickor finns. Eventuell make-up kan dock inte utföras i skymningsbelysningen, men det är ett mindre problem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar