tisdag 20 maj 2014

Samhällsansvar

Jag brukar sällan ta upp politik på min blogg, men jag vill påminna om EU-valet som är på gång. Det torde vara sista förhandsröstningsdagen idag, men på söndag är den egentliga valdagen.

Oberoende av vilka åsikter man har är det viktigt att gå och rösta. Om man inte röstar har man ingen orsak att gnälla för om man inte försökt påverka har man förbrukat sitt gnällkonto - tycker jag!

Ingen kan åstadkomma något ensam, men tillsammans kan man skapa det kontaktfält som behövs för att "förbättra världen". För mig känns det viktigt att rösta på en liberal finlandssvensk eftersom jag tyckt mig märka att det är lättare för en finlandssvensk att knyta kontakter med övriga länders representanter, främst de nordiska, och därmed få större tyngd för sina ärenden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar