söndag 25 maj 2014

Sent ute

Jag har tusen ursäkter till varför jag inte kommit i gång med trädgårdsarbetet på allvar, men ni ska slippa läsa dem. Det räcker med att jag har dåligt samvete.

Men det växer något i alla fall i torkan och vanskötseln. Och tid att springa runt med kameran har jag haft och äggskalen har jag spritt ut och fuchsiaplantorna finns i lilla växthuset och dahliarötterna har rest runt via fysikerplantans rum till bastun till utomhus i väntan på plantering och buxbomskrukorna pryder upp terrassen.

Så varför inte glädjas åt allt detta och låta bli att gnälla över det som är ogjort!

Trädgårdsaurikeln är en trogen visare att nu är säsongen i gång

Kungsängsliljan - en favorit

Andra säsongen med kaprifolen - hoppas på blomning i år

Ormöga - lika pigga blå ögon som vanligt

Bara älskar dessa gulliga klot. I bakgrunden alpklematis - lika ful som alltid på våren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar