söndag 18 maj 2014

Jordbruket i gång

Jag hade tänkt dra ut på vårsådden lite i år för det är så surt då jag sår tidigt och grannen några veckor senare och gissa vems trädgårdsland växer snabbt  och frodigt!

Men när jag såg väderleksutsikterna så kunde jag inte låta bli att förbereda och sätta i gång med vårbruket i alla fall. Det återstår bara lite sallatsfrön (hittade inte de sorter jag vill ha i lokalbutiken) och vaxbönor och kanske sommarblommor om utrymme finns.

Några ensamma fönsterrutor hittades vid barndomshemmet och får tjäna som växthustak på en sålåda och naturligtvis såg jag det konstnärliga i de uppställda och tvättade fönsterrutorna (duktig make!) innan de sattes på plats och måste hämta kameran.

Detta skedde i fredags och idag hittade jag en halv påse jord vid sommarstugan och kunde sätta ner resten av lökarna, lite morotsfrön, dill, spenat och rädisor.

Värme och vatten, tack, och jag är definitivt på G.



Lite otydligt, men man kan ev. skönja gul forsythia, vitsippa och blåsippa


Så små, så söta!

1 kommentar:

  1. Det var inga små odlingar.........jag som inte brukar ha trädgårdsland har faktiskt 3 odlingslådor på gång, de är 80x120/st eftersom jag fick lite frön av svärsonen till morsdag så var jag tvungen att få dem i jorden. Vi ses snart!

    SvaraRadera