fredag 9 maj 2014

Klassträff på avstjälpningsplatsen

Jag vill slå ett slag för sopsorteringar (för oss Ekorosk). Där träffar man mänskor.

Förra veckan frågade jag sötnos om hon vill komma på utfärd och hon var genast med på noterna och gjorde oss sällskap just till vår lokala sopsortering. Jag minns själv en sommar då vi skulle besöka grannkommunens dito och jag hade faktiskt sett fram emot det hela försommaren. En massa skräp försvann från sommarstugan och vilken chock då vi närmade oss skärgårdskommunens avfallssortering och märkte att det var lång kö ända till stora vägen och alla hade släpkärran fullpackad. Intressant!

Igår hann diplomekonomen (snart pappren i hand) med två rundor till vår egen sopstation och se, där blev det en liten klassträff! Jag träffade bland annat en nybliven morfar som gick i min klass de första sex åren och som jag inte tror jag sett på trettio år fastän han bor i grannstaden. Angenämt!

Även förra lördagen befann sig före detta klasskompisar på samma plats. Så om ni vill möta gamla bekanta lönar det sig att börja med den tidsbegränsade avstjälpningsplatsen.

Nu råkar jag inte ha bilder av vår egen Ekoroskstation men jag tackar vännen Eva för den fina blomman jag hittade på trappan häromdagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar