fredag 30 maj 2014

Inte alltid på latsidan

Jag känner mig själv och brukar utgå ifrån att jag är en lat person, men i ett fall inser jag att nånting blivit gjort - nämligen på handarbetsfronten.

Jag avskyr att sitta framför dumburken med händerna i kors så det har blivit en del alster. En väst väntar på knappförflyttning, får återkomma till den när inspirationen flödat till rätt plats.

Under OS satt jag mest och stickade sockor. Eftersom jag lärt mig att sticka upp garn för att minimera utrymmet för överflödigt sådant, var det lätt att försöka få strumpgarnen att gå åt. Jag hade insett fördelen med den finessen när jag stickade babymössorna till Nepal och Etiopien.

Följaktligen blev det några sockpar i olika skepnader för kalla dagar. Bra att ha i lager!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar