lördag 28 december 2013

Terapiarbete

När man sitter och slöar framför TVn känner man sig lite mer nyttig då man har nåt i händerna och ser ett resultat så småningom.

Inför julen passade jag på att sticka ett kuddfodral åt sötnos. Det gick snabbt och jag hittade både blixtlås, tyg till bakstycke och tråd i mina gömmor. Det var BARA att lyfta fram symaskinen och fixa till det. Jag var nöjd med resultatet och ville absolut ha ett par nya kuddar själv också. Garnet tog förstås slut i affären till den ena, men den kudde som bäst matchar TV-soffan är klar så när som på det där bakstycket och nu måste också ett blixtlås av lämplig längd skaffas och man kan väl inte plocka fram symaskinen på matbordet mitt under alla högtider? Goda orsaker att skjuta upp finishen, alltså.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar