tisdag 17 december 2013

Julbelyst

Igår fixade jag min lilla utegran. Återanvändande som jag är hade jag bett maken transportera hem grankvistar från de båda topparna som gått av i stormen Eino vid mitt barndomshem. Kvistarna har fått vila länge på släpkärran, men igår kom jag alltså till skott med monteringen av kvistarna som till och med hade fina kottar på sig.

Frid och fröjd! Men inte så länge. Det visade sig att den lilla ljusslingan hade tröttnat på att lysa. Granen står grön och grann eller egentligen svart i decembermörkret.

Men i Lissabon hade man ljusbelysningen i skick. Staden blev otroligt vacker efter mörkrets inbrott.





Även på flygplatsen i Amsterdam hade man tagit ut svängarna när det gällde julpynt. Fastän granen har lite too much pynt så får den godkänt av mig på grund av färgerna.

.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar