tisdag 31 december 2013

Nu är det slut

ja, på år 2013, men inte annars.

(tack, vännen, för blomman)


Jag har några små kluriga funderingar som ploppat upp i min minimalt använda hjärna. Det har att göra med mitt nuvarande tillstånd (jag mår bra, för tillfället både fysiskt och psykiskt). Jag har kollat in min läsarstatistik de senaste dagarna och den är stadigt på uppåtgående.

Ska man få en allvarlig sjukdom för att locka läsare? Nej, så tolkar jag det inte. Jag tror på att folk är genuint deltagande och jag upplever det i stället som ett stort stöd inför nästa år som blir mitt tredje "maratonlopp".

Jag har länge haft en högt uttalad dröm om att få åka till Gotland. Maken har varit på kongress där under medeltidsveckan (inget för mig) och har inte semestermålet högst på listan så jag har försökt bearbeta hans resvilja i tio år. Och tänk, nu har det lyckats! Men att man måste bli allvarligt sjuk för att få sin önskan uppfylld! Nå nej, jag tar det inte så, men nu har vi åtminstone ett realistiskt mål som skymtar vid horisonten.

Nu ser vi framåt och jag får önska er alla ett Gott Nytt År!

Ni glömmer väl inte Grevinnan och betjänten/Middag för en?






1 kommentar:

  1. Jag önskar dig krafter, uthållighet och tålamod nu när du är tvungen att igen ställa dig på startstrecket. Jag vet att det kommer att gå bra även denna gång. Din positiva inställning är den bästa utrustningen när det gäller dylika "maratonlopp". B

    SvaraRadera