fredag 1 augusti 2014

Ute på stan

Här finns restauranger i massor, cafeer, inredningsbutiker, glassbarer. På tal om glass så har jag ännu inte hunnit testa guteglassen, men vänta bara ...

Jag orkar inte släpa med mig tabletten så mina bilder laddas upp först när jag väl är hemma. Jag bara springer ut med tabletten utanför hotellet och kniper en liten illustration. Idag bjuder jag på en vy av muren och det närliggande havet med en båtfärja i fonden.

Igår upplevde jag rosor både utanför husen och i botaniska trädgården. Visby hör till Sveriges soligaste städer och det innebär att allt är ganska torrt, också rosbeståndet, men visst fick jag en massa bilder och fler lär det bli.

Det är mycket kuperat i innerstaden och vi hittade en liten bistro med utsikt över solnedgången och njöt oerhört av både utsikt och tilltugg. Före det hade vi suttit i hamnen och iakktagit hur de stora segelbåtarna anlade och försökte anlägga bryggan.

So far so good!

2 kommentarer:

  1. Ha det så gott på Gotland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) tack, tycker om ordlekar...
      Här finns bl.a. Gottgluggen som är en kiosk och igelkott heter pinnsvein på gutemål.

      Radera