lördag 2 augusti 2014

Dagsfärd med kollektivtrafiken

För att se lite mer av environgerna planerade jag in en bussfärd nästan så långt som möjligt. Det blev söderut till Burgsvik, platsen där programmet 'Så mycket bättre' spelas in. Dessutom hade de marknad.

Själva stället var en liten håla och marknaden genomgicks så snabbt att livebandet inte hann spela hela 'Leende guldbruna ögon' innan vi sett allt.  Inspelningsplatsen letade vi inte efter, men vi promenerade 1 km ner till hamnen och jag smakade min första Guteglass (honung och saffran, tack M! Wisby glass åt jag igår, gott det också) och vi fick vara åskådare till en potatiskastartävling med tre delmoment som ordnades för barnen.

Utdelningen blev själva bussfärden då jag fick beundra havet, husen, gärdesgårdarna av sten, några får, kossor och gotlandsruss (såg faktiskt mest vanliga fullblod), blommor och trädgårdar, vilda äppelträd och små samhällen.

Nu återstår en av dagens höjdpunkter. Var ska vi äta och vad? Hittills har det blivit mest fisk för min del, men jag har nog tänkt testa lamm också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar