måndag 25 augusti 2014

Shoppingfri söndag

Jag är inte en vän av söndagsöppet, men undantag finns, fastän sällan. Igår var det ett sådant.

Jag fick en snabb idé som vi kvinns ofta får och för det mesta är idéerna av ypperlig kvalitet, det gäller bara att övertyga andra hälften också. Den här söndagkvällen hakade maken på direkt.

Vi var som nämnts utan kaffebryggare av elektrisk sort och nu kom jag på att vi sticker oss in till affären på väg till Jaromatchen. Sagt och gjort!

Jag är inte kräsen av mig, men nu hade jag några direkta krav på den nya bryggaren.

För det första och viktigaste var det färgen. Den skulle vara stålgrå.

För det andra skulle den rymma minst 1,5 l vätska.

För det tredje skulle den inte vara för skrymmande. Mockamaster, släng dig i väggen!

Redan på avstånd insåg jag att det skulle lyckas med färgen och vid närmare titt gällde det bara att välja mellan mer eller mindre lyx. Mitt val föll på mindre lyx. Jag behöver inget annat än fungerande bryggning med aromförstärkande effekt och mått på kannan.

Nu ska jag bara köra lite rent vatten genom bryggaren och sen är det klart för start. Manualen läste jag faktiskt som nattlektyr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar