söndag 10 augusti 2014

Jag missade Anna!

Jag väljer mina deckarförfattare med omsorg. Som ung flicka satsade jag på Maria Lang, sen blev det Agatha Christie och nu har jag stannat för Anna Jansson som förlägger sina detektivromaner till den gotländska miljön.

Jo, jag kommer att återvända till Gotland många gånger än imin blogg, för ni vill säkert inte läsa om mitt vimsiga uppträdande igår på en begravning, som började med att jag två gånger lyckades bläddra fram fel psalmnummer åt kusinen, satte mig i fel kyrkbänk då jag kom ner från blomnedläggningen och avslutade med att trippa hem med en helt lös sula till pumpsen ...

Alltså missade jag Anna Jansson som i måndags skulle ha signerat sin senaste roman (inte en deckare) i en bokhandel i Visby. Men det var självvalt för det var den måndagen då det var så hett att en busstur till Fårösund var ett mer lockande alternativ. Som plåster på såren åkte vi genom Bro som är skådeplatsen för en av Annas deckare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar