onsdag 6 augusti 2014

Så tycker jag om Gotland

Borta bra men hemma bäst är så sant, så sant. Det kändes riktigt skönt att stå och strimla grönsaker vid det egna arbetsbordet igen. Visst är det underbart att få gå till rent bord, bara fundera vad smakknölarna vill ha, beställa, betala och låta nån annan sköta disken. Men nog räcker det som omväxling en liten tid sen går det bra att komma hem till vardagslunken.

Jag ska försöka summera mina intryck av de fem dagarna på den svenska ön i Östersjön.

:-) det var enkelt och behändigt att ta flyget.
:-) hotellets läge alldeles utanför muren och nära havet var perfekt
:-) en ordentlig frukost höll hungern borta ända till kvällen om man fyllde på med öl, glass eller fika
:-) otroligt många restauranger att välja bland
:-) fantastisk miljö i innerstaden, smala gator, pittoreska hus och
:-):-):-) rosor, stockrosor, lavendel, murgröna, olika trädarter
:-) botaniska trädgården
:-) liten inblick i medeltiden
:-) lång strandpromenad
:-) fin gästbåthamn
:-) ganska billig busstrafik utanför Visby

Listan kunde bli ännu längre och jag kan varmt rekommendera en semesterresa till Gotland. Jag skulle nog välja att bo i Visby då man har allt på gångavstånd.

Mina bilder som kommer om några veckor förklarar mer. Stay tuned!

Dagens lilla bild visar den söta lilla sten som åkte hem i kappsäcken, så rund och go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar