onsdag 30 juli 2014

Väntan och förväntan

Min drömresa har börjat. Minstingen skjutsade oss till flygstationen på sin lunchpaus vilket innebär att vi är ute i god tid, men jag är praktiskt tänkande och har planerat in ett blogginlägg och läsning av dagens tidning och ännu eventuellt sudoku. Inga stora problem alltså.

Om man reser med endast handbagage får man tänka till lite vid packningen. Det blir endast ett par extra skor och de största och tyngsta har man på fötterna. Färgtriggad som jag är gäller det också att få alla plagg att passa ihop. Jag hade införskaffat en ny tunika som jag planerade resa i och var lite ledsen då min leopardtunika hamnade utanför den här gången, men se ödet ville annorlunda. I hastigheten kletade jag lite deodorant under armarna, drog på mig den nya trasan och fick lyssna till makens stilla påpekande om att jag har några fläckar på blusen. Av med blusen och in med den under vattenkranen och sen i bastun för torkning.

Och jag kröp in i leoparden. Nu behöver jag inte längre fundera över färgkombinationsproblemet!

Vi ska i stället kombinera vår övernattning i Vanda med en träff med fysikern. Lite god mat och umgänge i den stilla sommarkvällen är aldrig fel.

Torsdag morgon bär det av med flyget till Visby. Mina förväntningar är vackert väder, vacker natur, vackra rosor, hög mysfaktor, god glass, smala gränder, historiens vingslag, stillsamma promenader, havet, det trevliga gotländska språket - ja, det räcker väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar