tisdag 22 juli 2014

The almost perfect breakfast set

Under försommaren spanade jag in en tekopp modell XL som skulle motsvara min två-muminmuggar-teranson. Jag sökte på loppisar och i all sköns butiker. Det skulle vara rätt form, rätt storlek, rätt färgsättning och allra helst i tunt porslin.

Man får vara glad om tre villkor uppfylls och glad blev jag den dagen då jag hittade den rätta formen, den rätta storleken (4 dl) och de rätta färgerna. Jag hade till och med tre färger att välja bland. Ganska snabbt ratade jag den mörkgrå koppen. Sen stod valet mellan beige och mörkbrunt. Den beigefärgade hade visserligen ett litet färgfel på kanten, men sen blev det enkelt att ta det avgörande beslutet. Det fanns nämligen en motsvarande skål lämplig för frukostyoghurten.

Nu njuter jag varje morgon i mitt sommarparadis av min frukost ute i det fria och inte blir det sämre av att det står Bonheur på kopp och skål. För LYCKA är just vad jag upplever i den stunden.

2 kommentarer:

  1. Vi paddlade förbi ert sommarparadis i kväll. Försökte hålla utkik, men ingen syntes till. En otroligt vacker kväll på sjön. B

    SvaraRadera
  2. Typiskt! Vi hade stämt träff där hemma med nån som aldrig kom ...
    Välkommen igen på ny kanottur eller bilfärd!

    SvaraRadera