torsdag 17 juli 2014

Möte med Farbror Frost

Med risk för att falla in i fb-genren måste jag få uttrycka min glädje över att äntligen ha klarat av dejten med Farbror Frost. Jag är bara så lycklig över att ha utfört den årliga manövern med att äta, äta, äta ur frysskåpen för att få två att bli ett. Det gick så nära på som en påse bullar.

Nu är ordinarie frysen på nedkylning och varorna sorterade, den andra håller på och tinar upp och får förbli tom tills de första bären anländer.

Man hittar också överraskningar vid städning och i mitt fall var det några askar blåbär. En ask hallon hade jag pantat på, men nu kan jag gotta mig åt lite blåbär också.

Det går jämnt ut som då Nabb-Fi doppar. Bara lite trädgårdsarbete återstår, men först väntar utfärdsturné med en färsk 80-åring.


PS  ... och datorn behagade inte vakna mer, men tack och lov har jag Bill (mitt externa minne) och fick överta minstingens laptop. Få se nu om allt fungerar. Åtminstone är det hopplöst igen med e-postadresserna som inte flyttar med då jag byter dator.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar