måndag 14 juli 2014

Sista gången, jag lovar!

Det finns ännu några bilder som jag vill kommentera och lyfta fram från stugmässan. De resterande får förbli osedda för jag börjar känna mig lite tradig då jag hela tiden återkommer till mässan. En ny mässa har startat i Jyväskylä. Vi får se om semesterdagarna räcker till ...

Nu till potpurriet ...

Dessa stolar tycker jag är fräcka. De har funnits med några år nu och man fick se då de tillverkades på plats.


Lite konst blev det också. Jag har i planerna att besöka Ateneum mot höstkanten och bekanta mig mer med Helene. Jag harmas ännu då jag inte köpte en bok om henne på ett loppis i Sandviken, Helsingfors.


 En liten naturupplevelse i form av en ganska tam ekorre.


Ett väldigt vackert blomsterarrangemang - bara älskar hortensior!


Dessa stolar är vackra att se på, lite stringkänsla, men ack så obekväma för min rygg.


Annorlunda klädupphängning - inte i min smak.


Den här lilla rymdfarkosten ser häftig ut, passar kanske om man har ett Smegkylskåp!


Svart och vitt är alltid stilrent, men jag vet inte om jag lajkar svart toapapper!


Träd i all ära. Det var populärt med stubbar som dekoration, som bord och som pallar. Jag vill bara säga att det har vi använt i över trettio år på stugan. Stubbarna har börjat ruttna vid det här laget och det återstår bara en, som ska få gå till den sista vilan i sommar.


Lite gammaldags känsla med detta tygdraperi i stället för skåpluckor.


Ett bra tips om man vill ha en annorlunda ljusstake - vänd vinglaset upp och ner!
 

Denna säng ger mig lite retrokänsla. Jag äger en liknande som jag borde få såld. Bjud!


Jag är ingen vän av snurror för upphängning av byket. De är fula, men denna i trä är snygg, men kanske inte så praktisk för lakan.


Det var det. Jag hittade också en del prylar i orange, men ska bespara er ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar