fredag 7 juni 2013

Ögonblick

Jag springer omkring med kameran i trädgården och förevigar blommor och blader. Jag tänkte det kunde vara bra att ha ett lager för vinterns blogginlägg. Man kan skriva om vad som helst och illustrera med en vacker blomma.

Är detta en tornedalsros? Har fått den av en släkting som fått den av en granne med rötterna i Lappland.

Lite stolt är jag över mig själv att jag trotsade några myggor igår och fick mina dahlior utplanterade i rabatten. De har vuxit till sig ganska bra i det lilla plastväxthuset och nu får jag bara hoppas på att de ska hinna blomma innan frosten tar dem i höst. Jag återkommer säkert till ämnet.




Jag är lite orolig över mina naturliga enar som jag sparat på tomten. De tycks ha haft en besvärlig period bakom sig och är mest bruna, bara topparna är gröna, men vi ska väl vänta och se om de repar sig.

I kväll drar jag till sommarstugan igen och får gå min lilla trädgårdsrunda där också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar