måndag 10 juni 2013

Kärleksyra

Alla rojalister är väl hänförda ännu efter prinsessans bröllop. Kronjuvelen är inte alls intresserad utan har i stället ägnat tiden åt att putsa - inte juvelerna - utan silverskedarna. I arvet efter modern hittades två dussin kaffeskedar och ett dussin dessertskedar som nu fick se solen igen och komma till sommarstugan. Avsaknad av diskmaskin gör att de kommer till sin rätt och kan användas dagligen om så önskas.

Men det var kärlek som var på tapeten. Under majbesöket i Helsingfors gick vi över en bro som utsmyckats med en hel del kärlekslås. Det här är något som inte var brukligt i min ungdom, men visst ser det lite häftigt ut. Vad gör man om kärleken tar slut? Återvänder till bron med en låssmed eller kraftigt verktyg? Jag tror nog jag håller mig till de osynliga band som jag knutit med min älskade för trettiosex år och tjugosju dagar sen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar