onsdag 12 juni 2013

Du härliga nordanvind!

Ursäkta mitt utrop, men jag var så otroligt glad igår för den hårda blåsten. Det gick nämligen att rensa trädgårdslandet utan att bli uppäten. Så otroligt skönt att få dra på sig långbyxor och vindtät jacka och bara sitta och njuta på kanten av trädgårdslådorna. Det enda som saknades var en pincett! Eftersom jag har kompost i lådorna har jag en massa små ogräsplantor som behagar trivas ypperligt bland de späda morotsplantorna. Jag har små fingrar men inte ändå lyckades jag få det perfekt, men det kommer nya och större ogräs ...

En annan orsak att glädja sig åt vinden var de tallkottar som glatt skuttade ner från trädkronorna, både här hemma och på stugan. Och vet ni vad jag gör med dem då? Nehej, ser ni jag är en ganska fiffig typ och använder kottar i stället för lecakulor i mina stora utekrukor. Enkelt och behändigt och kottarna behöver räddas undan gräsklipparen som hostar och svär om den måste svälja dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar