tisdag 11 juni 2013

Dekorativt


Äntligen har jag hittat de kuddar/fodral som jag sökt till sängen. Igår fann jag den svagt aprikosfärgade runda kudden som går ihop med den målade tapeten. Jag kunde inte heller låta bli att köpa den naturfärgade systern. Den beige-vita brokiga var kanske inte exakt rätt i färgen men den får duga. Man kan inte släpa hela sängtäcket med sig varje gång man går och handlar.

Ett litet "kuddkrig" utbröt på kvällen då maken såg att kuddarnas antal stigit från tre till fem. Men jag tröstade honom med att det är långt till de tio som inredarna i TV-programmen slänger på alla soffor och sängar. Dessutom kan han lägga till några minuter extra då han ska 'unmake the bed' varje kväll. Nu kom jag på ännu ett argument: Vi åker snart till stugan för en månads semester och där finns inga kuddar på sängen - ännu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar