tisdag 18 juni 2013

Återanvändning

Jag återvänder till begreppet återanvändning vilket vi praktiserar flitigt vid sommarstugan. Nästan allt tillverkas av gammalt material och kompletteras med loppisfynd.



Det senaste tillskottet till husbyggnationen är ett hus bestående av nästan bara fönster. Första sommaren testade jag med en vinranka i kruka. Den växte och mådde bra, men min skepticism fick tyvärr rätt för den torkade ut på vårvintern då ingen tog sig dit och gav den vatten. Numera får det bli ettåriga klängväxter som förskönar rummet. I år köpte jag Törnrosas kjortel som jag tyckte passade in färgmässigt.



Jag har haft mycket nöje av att söka speglar på loppis för jag fick den idén att bakre väggen som inte har några fönster kunde prydas av speglar i olika former och fasoner. De flesta har jag sprejat vita, men en i silver och en i guldram får utgöra kontrasten. Sen har jag förstås köpt några kuddar och sittdynor ...




Kanske vi njuter av midsommaren i detta "Glashus".








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar