fredag 14 juni 2013

Glad idag

Glad idag är jag för att man i Pedersöre byggt en trappa upp till traktens största klippblock från istiden, nämligen Lostenen i Purmo. Nu kan även sådana ynkryggar som jag ta sig upp dit. När barnen var små besökte vi Lostenen och jag var livrädd då de villigt klättrade upp för stegen. Men mycket blåbär fanns det.

 Jag blev också väldigt glad då jag "dränkte" mina orkidéer och fann att en har börjat bilda en ny blomstängel. Dessutom är jag glad över att den lilla orkidén som tidigare varit på bild i min blogg ännu blommar villigt. Tack, kusin Vitamin!




Glad idag är jag också över att ha blivit hämtad från dörren av en politikerkollega och fått uppleva trevliga pratstunder både i bilen och med övriga gäster vid det nya biblioteket som invigdes i Terjärv idag.

Glad idag är jag också när jag tänker på allt jag ännu har att glädja mig över för bara halva dagen har förflutit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar