torsdag 20 juni 2013

Midsommarbrådska

Jag tänkte jag skulle sätta i gång från morgonen och klara av småärenden på byn, men det var fel taktik. Jag lyckades backa på en stor mercedes så den började rulla med chauffören vid ratten. En liten skråma på plastlisten var resultatet för mersan (min dragkrok gjorde jobbet) men dagen var förstörd för min del. Hur kunde jag vara så i mina egna bråda tankar och varifrån hade bilen kommit, den var inte där när jag parkerade! Jag är en jubelidiot.

Jag hoppas jag inte råkar ut för fler missöden idag. Jag kan se framför mig scenariot: jag tappar oljeburken när jag ska olja sovrumsgolvet så det förvandlas till ett klibbigt hav, jag bränner toscakakan som ska bakas, jag snavar då jag springer till postlådan och vrickar foten ...

Nej, nu tar vi midsommar från bloggen. Jag återkommer då jag får lust att skriva några rader och när min tablett har laddning.

Jag önskar alla den midsommar ni önskar med dessa bilder!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar