fredag 10 maj 2013

Resor och shopping

Jag hör inte till dem som spenderar mycket tid i butiker då jag är på resa. Jag planerar att köpa något till en kommande fest eller så, men sen orkar jag inte riktigt leta reda på nåt i alla fall. Väl hemma ångrar jag min lättja.

Den här gången tillbringade vi så många timmar på flygplatsen i München att det fanns orsak att titta in i de små designboutiquerna men varken intresse eller prislapp samarbetade. I stället tänkte jag bara på kommande blogginlägg och slängde iväg några bilder.


 
Desiguel (kan inte vända s:et) ser inte så färggrant ut som i verkligheten pga reflekterande ljus
Snyggt bord

Överallt fanns mycket i orange som drog till sig mina blickar

I Budapest fanns tillräckligt med affärer likaså och vi tog oss faktiskt ut till ett stort affärskomplex och efter lite sökande efter ingången hittade vi den lagom till öppningstiden kl 10. Tålamodet räckte till hela 45 minuter och då var det just inga kunder ännu.




 Nej, jag sitter hellre på ett café och tittar på människor än springer runt i butiker.



Och visst fanns de obligatoriska souvenirshopparna, men jag har redan en tallrik från Budapest. De prickiga sakerna såg i alla fall väldigt söta ut!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar