torsdag 9 maj 2013

Enkelt tilltugg

Om man vill göra det riktigt lätt för sig när man ska ha lite kvällsgäster kan man alltid vända sig till ostdisken - och hoppas på att gästerna gillar ost!

Jag hade utlovat Snåres grisar, men ville också ha något annat smått vid sidan om. I samband med studentfesten i fjol blev jag tipsad av hjälpsamma väninnan om något verkligt gott: getost med fikonmarmelad. Mmm, det smälter i munnen, vilken smakupplevelse! Jag råkade ha en burk fikonmarmelad (köpt i lokala butiken) i kylen så det var bara att skaffa getost. Sen spädde jag på med vanliga ost+vindruvspinnar. Valios ost Kappeli är en ny bekantskap för mig. Smakrik, gräddig och helt underbar, men det tycker inte osthyveln.





 Allt klart för en kväll i trevligt sällskap med berikande diskussioner.




 Och vem kan inte låta bli att bli överförtjust i så vackra blommor! Stort tack!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar