fredag 31 maj 2013

Det lilla nödvändiga

När man ska vara borta en hel vecka behövs en noga uttänkt garderob. Hittills känner jag att jag något så när lyckats. Efter fyra dagar med dans och svett har man nog haft anledning att visa upp sin utstyrsel. Då gäller det att behärska färgskalan och se till att man har plockat med sig sånt som går att kombinera i alla lägen.

Tyvärr märkte jag genast första dagen att jag var i total avsaknad av läppstift. Trots att jag äger flera stycken så stod denna nödvändighet inte att finna, varken i lilla handväskan eller i ryggsäcken. Katastrof!

Onsdagkväll tog dock jag och dansväninnan lite ledigt och tog lokalbussen in till city. Vi råkade hoppa av utanför ett varuhus och begav oss genast in för att rätta till min stora lapsus.

Efter diverse uppskruvade läppstiftshylsor lyckades jag hitta ett som tillfredsställde färgsinnet och lyckan var total. Jag satte genast i gång med att öppna det nyinköpta tillskottet till väskinnehållet. Aber, aber, det fanns en liten tejpbit som ilsket vägrade släppa sitt underlag. Där stod jag och försökte desperat befria min nya ägodel från detta idiotiska material. Frustrationen var stor. Till slut lyckades det och jag kunde vända mig mot spegeln och förse mina längtansfyllda läppar med ett litet skimmer. Efter intagen glass på Skeppstorget var det en fröjd att plocka fram det lilla läppstiftet och bättra på!

Så alla damer, lär er av detta och kolla väskan innan ni lämnar ert trygga hem. Det är inte pass och pengar utan även läppstiftet ni ska ha med er!

2 kommentarer:

  1. Aj, aj... Du får byta bort "kronjuvelen" och bli kommunens egen "Maria Montazami". ;)
    Ha en bra dag!

    Hälsn. Lena B

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, var ska jag få tag i blonda lockar? En plats i Let's dance tackar jag inte nej till!

    SvaraRadera