onsdag 22 maj 2013

Hinner inte med!

Är det nån annan än jag som har problem med årstidsväxlingarna? Först var det vinter och vinter och vinter med snö, mer snö och ännu mer snö. Sen i ett vips på två dygn smälte snön som man trodde skulle vara kvar till midsommar och där stod man med sin vinterjacka som var alltför varm. Snabbt till stan och inhandla en lättvadderad jacka och mitt i allt var det sommar och otroligt varmt på en gång. Vad skulle man nu sätta på sig? "Jag har ingenting att sätta på mig"-uttrycket togs till högre nivåer som aldrig tidigare skådats. Inte kan man väl gå från långärmat till bikini?

Nu börjar också tanken på att detta är vår egentliga sommar gnaga i högra hjärnhalvan. Kanske blir det uselt väder i juni, juli och augusti. Carpe diem i så fall!


Försommarens favoritbild (synd att jag inte hade systemkameran) från Gammelstadsparken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar