söndag 12 maj 2013

Mors Dag

Frukost på sängen avklarad. Presenter mottagits. En fin start. Jag passar på att lyckönska alla mammor som läser min blogg. Njut av dagen och låt er skämmas bort.

Det var det. Jag tangerar morsdagen med att filosofera lite kring telefoner och second-hand. Jag har aldrig känt ha-begär efter den nyaste telefonmodellen eller en splitterny bil. I stället passar maken och jag på att byta upp oss då sönerna skaffar ny telefon. Mycket praktiskt för man får en billig telefon med tillhörande sakkunskap och överföringar och uppdateringar och hela faderullan.



När man köper begagnat får man sällan välja färg, men den här gången lyckades det. Min nya Nokia matchar perfekt klockarmband och Nominationarmband i kopparbrunt. Färgfreaket njuter! Jag har till och med fått mitt första meddelande från Japan och jag testade kamerafunktionen under kvällspromenaden. Fokus saknas, men det får duga.

Äntligen ser jag liv i höstens lökar
De första tussilagon jag fått syn på i dikesrenen




Är det "tjälablommor" eller gulpudra?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar