måndag 20 maj 2013

Ihana Helsinki

I spårvagnen fick jag veta att man firade "Underbara Helsingfors" just det veckoslut jag råkade vara i stan. Zombiewalk var också aktuellt och jag fick förklaring till två konstiga varelser i gatubilden.

Tillbaka till det underbara. På Norra Esplanaden kunde man se vackert blomsterprydda lyktstolpar. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att fotografera men tyvärr gör inte mobiltelefonens bilder arrangemangen rättvisa. Konstfärdiga och kreativa saker hade man i alla fall lyckats skapa. Plantering i skor tycks vara inne.

Välj din favorit!

Se här har jag slagit tre flugor i en smäll: affischen i skyltfönstret, domkyrkan et moi!

 


 

 


 



 


 




1 kommentar:

  1. Där har vi något att ta efter..... ny modell på midsommarstång kanske?

    SvaraRadera