tisdag 6 oktober 2015

Traumatiskt

Ni har hört det förr men jag upprepar: mitt stora trauma är fönstertvättning!

Ungefär två veckor lever jag lugn och nöjd, njutande av det faktum att mina fönster är tvättade. Resten av halvåret tänker jag på att de snart ska tvättas igen. Jag tänker och tänker och kommer inte till skott.

Denna sommar blev det bara en tvätt på utsidan för det känns egentligen ganska roligt och går tämmeligen snabbt. Men insidorna ... och tanken på att öppna alla fönsterrutor och tvätta fem sidor ...

Nej, det är alldeles för traumatiskt! Och nu när frosten har bitit mina dahlior ... Och man kan inte tvätta fönster från utsidan om det är minusgrader ...

Nej, huu - jag behöver en psykolog ...

(och det är inte solen utan blixten)

3 kommentarer:

  1. När ska vi boka in en tid? Jag har mottagning i Nykarleby under inkommande veckoslut och min specialitet är just fönstertvätt :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag undrade just vad du håller på med då det är så länge sen du glatt mig med en kommentar. Mitt problem är annars svårt att reda ut från Nykarleby. Här finns alla behövliga attiraljer...

    SvaraRadera
  3. Jag har haft en förkylning som pågick i 5 veckor, nästan så man börjar tappa nerverna, två veckor var jag hemma från jobbet. Och sen har det varit blåbären, lingonen och aronia att sylta och annat hushållsarbete både ute och inne. Men nu när mannen börjar riva golvet i vardagsrummet smiter jag till Nykarleby för att slippa se på eländet :-)

    SvaraRadera