fredag 23 oktober 2015

På vift

Helsinki calling again!

Denna gång åter i seniordansens tecken. För tillfället sitter jag och avnjuter det sista av en frukost på järnvägsstationen. Jag har lite tid att döda innan jag ska ta pendeltåget till Böle för ett möte på Äldre Institutet. Vi måste börja planera för Nordisk Träff 2018 i Finland. Tiden går snabbt.

Jag hade planerat sticka mig in hos fysikern med nygräddade croissanter, men konstaterade att det skulle ha blivit hektiskt. Jag vill inte stressa och jag tog faktiskt mitt första blodtryckspiller igår.

Ja, det blev direktmedicinering och det är jag nöjd med. Jag vill slippa min tryckande huvudvärk. Och sköterskan sa att det till och med kan vara bra med danskurs fastän det också är tröttsamt. Man kopplar bort politiska bekymmer. Hoppas det!

Det får räcka med krämpor för den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar