lördag 17 oktober 2015

Mitt blodtryck

Jag tänkte att mitt blodtryck skulle få ett eget inlägg. Det var ju på det viset att det var kusligt högt, både det övre och det undre, när jag var hos tant doktorn. Det kändes lite oroväckande då det sprätte iväg mot 200/130 ( minns inte exakt, blev så chockad ).

Följande dag tog jag fram vår egen mätare och pumpade upp armen. Puittt, lät det och sen slocknade apparaten, antagligen tomma batterier och inga nya av den rätta kalibern fanns här hemma.

Idag köpte jag nya och efter att ha upplevt en stund då små ljuspunkter yrde förbi mina ögon tyckte jag det var dags att försöka mäta på nytt. I och för sig kunde flimret ha orsakats av att jag målat med en oljebaserad färg Gardenia i ett ljust rum och insupit kemiska lukter.

Men visst var blodtrycket för högt - 158/103. Det blir att följa med fenomenet en tid, men jag är inte den som vill äta medicin. Finns det bra tips?

Kanske man kan fokusera på nästa sommar och blommor?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar