fredag 9 oktober 2015

Skön fredag

WOW! En ledig dag att spendera enligt eget tycke. Veckostädningen avklarades i onsdags. Lite dammtorkning skulle inte skada om lusten faller på ...

Först blev det en långsam frukost och inga åsikter i tidningen är så bra som ens egna. Min lilla insändare om vårdreformen bländade mitt öga. Få se hur många som ger mig skäll ... men jag är luttrad vid det här laget.

Toaletterna åtgärdades som nästa punkt. Inget går upp mot att få plocka fram rena handdukar ...

Sen var det dags för lunch bestående av ugnsstekta rotfrukter och grönsaker, halloumiost åt mig och fläskskivor åt den köttätande.

När ugnen var varm var det bara att svischa in en sockerkaka och gör man dubbelsats får man en liten plåt med rutor på handeln. Man måste bara tänka på att glasyren inte får vara för söt. Det finns visst ett paket vaniljost i kylen.

Till kvällen måste jag snurra ihop en tårta till 2-åringen som fyller år idag - eller var det 22-åringen? Tiden går så fort.

Det vackra och soliga vädret inbjöd till en promenad som avslutades med en pratstund med endaste fastern. Kaffe inkluderat.

Få se vad kvällen har att bjuda på?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar