fredag 10 oktober 2014

Underbara ungdomar

Idag hade jag fyra underbara ungdomar med mig på jobbet på vårdcentret, två flickor och två pojkar. Jag plockade upp dem vid skolan och fick höra att de frivilligt ställde upp eftersom det var 'de gamlas vecka'.

Vi hittade snabbt varann och när jag frågade om de ville delta aktivt och leda gymnastiken var de genast med på noterna. Efter lite presentation och instruktioner var vi i gång.

Aldrig har jag haft så roligt på en jumppatimme och jag tror åldringarna var av samma åsikt. Ungdomarna bjöd verkligen på sig själva och vi skrattade lika mycket som vi utförde rörelserna.

Efter kaffet hann ungdomarna bekanta sig med några sängliggande och småpratet gick som en dans. Åldringarna fick ungdomlig stimulans och ungdomarna kände att de gjort dagens goda gärning i kvadrat och för det berömde jag dem uppriktigt.

Wow! Vilken fin idé från skolans sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar