fredag 24 oktober 2014

Hotellnätter

Vid det här laget vet ni kanske att jag älskar att bo på hotell - åtminstone för en kortare tid. Det är alltid lika spännande då man öppnar dörren till rummet för att se vad som väntar en.

I Baden-Baden hade man bokat in oss på Radisson Blu och övernattningen på hemresan råkade jag boka - på Radisson Blu!

Båda var helt OK, men i lite olika stil. I Tyskland hade vi ett stort rum med lång hall, stort badrum. Rummet var också dubbelt större än vanliga hotellrum med både bäddsoffa och fåtöljer förutom skrivbordet. Maken får ofta "cellskräck" på hotellrum och vill fort ut, men här var det första gången jag hörde honom uttrycka sig om att "här kan man faktiskt vara".

I Helsingfors hade jag medvetet valt hotellet vid Sandvikens strand av tre orsaker: läget (vid vatten), priset, spårvagn 6 (direkt connection till Arabiastranden där fysikern habiterar). Frukosten var mäktig, men tyvärr var det höstlovstider och salen var överfull. Jag hörde också många utrikiska röster - fransmän, ryssar, svenskar, tyskar ...

Trevligt blickfång i RadB Hfors

Lyxigt med dubbla handfat i B-B

Halva rummet i B-B



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar