lördag 25 oktober 2014

Tysk shopping from China

Om man har tid att gå och strosa i en stad fördriver man snabbt tid genom att sticka sig in i en bric-a-brac affär (vet inte om det heter så, men jag tycker det låter lämpligt).

Julpyntet var framlagt, men sparsmakat eftersom glas, vitt och naturmaterial dominerade. Det tackar jag för.

Dekorationsbollarna i glas ville jag gärna ta med hem, men tyvärr var jag rädd för att bagagehanteringen hade gjort sitt bästa för att förstöra det för mig.

Resultatet blev att jag satsade på två stycken pepparkaksmått i stället. Nu kan jag slänga fula gubben och änglar kan man inte ha för många av ...



För den som gillar svartvitt

Tre storlekar med många användningsmöjligheter

Kan nästan tänka mig att börja julpynta!

Köpte nästan



2 kommentarer:

  1. Ååå dendär svartvita bordduken skulle du tagit hem åt mej, kusinen du vet nog vem

    SvaraRadera
  2. Kanske den finns i Genève oxå?!?

    SvaraRadera