söndag 19 oktober 2014

Sista etappen

Ja, inte var det riktigt angenämt att anlända till ett tvågradigt Helsingfors just före midnatt. Lite sömn gjorde inte saken mycket bättre då jag vaknade upp till ett regnigt och stormigt Helsingfors.
En ordentlig superfrukost på hotellet i fysikerns sällskap förbättrade läget avsevärt. Nu sitter jag och väntar på att tåget ska starta i riktning Rovaniemi, men jag hoppar nog av i Bennäs.
Jag ska kort sammanfatta min resa. Den var avkopplande och språkrik. På det professionella planet uppnåddes målet med att nästan producera ett litet tal, jag återsåg gamla bekanta, skapade nya kontakter och framför allt deltog i propagerandet för makens vision om ett enat Norden. Det senare kommer jag att redogöra för i kommande inlägg. Bilder är också att vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar