lördag 11 oktober 2014

Drömskapelse





Vad månne hon vill illustrera med denna bild tänker ni kanske? Vacker är den inte.

Jo, jag har länge gått och tänkt och fantiserat och drömt. Och från det till verklighet är det ofta ett långt steg i min värld.

Sen ekonomen flyttat ut har drömmen hägrat om att återskapa biblioteket igen. Helst skulle jag ha bokhyllor från golv till tak, ovanför dörrar och fönster och med glasluckor så dammet hålls på utsidan. Nå, det blir kanske inte riktigt så utan vi ska väl möblera om lite och flytta skrivbord och hyllor tillbaka till sitt ursprung.

I samma veva ska jag ta hem skrivbordet som pappa tillverkade i Folkhögskolan på det goda fyrtiotalet (tror jag, var inte född). Bara jag får lite extra tid och lust ska jag smått börja riva tapeter - som ni ser är början gjord. Sen blir det att plocka fram målpyts, pensel och rulle och sväva ut i en ljusbrunaktig ton. Det ska bli sååå spännande, men först återstår några möten, lite jobb, lite radio och en resa till Tyskland ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar