söndag 5 oktober 2014

Brunch in the city

Jag skulle ta flyget mitt i dagen så det var läge för brunch i närheten av flygbussens avgångsställe. Efter mycket letande (på nätet) och lite (IRL) utkristalliserade sig ett, nämligen La Torrefazione Café and Roastery. Man utlovade tre olika brunchmenyer att välja bland. Vad sägs om följande?

Skärgård

Kallrökt lax, sillkaviar, kokt ägg, malaxlimpa, lantpaté, svart vinbärssylt, kallrökt oxe, hemgjord bondost, emmental och grönsaker

Finland

Yoghurt portion, brödost med hjortronsylt, someros palvade skinka, kokt ägg, karelsk piråg, kallrökt oxe, fullkornsbröd, ostar och grönsaker

Europa

Yoghurt-portion, äggröra, bacon, merquez-korv, brie-ost, mozzarella, marmelad, croissant, rostat bröd och grönsaker

Vi hade turen att få ett ledigt bord och jag satte mig på kafferostarens frus plats, vilket jag inte noterade förrän fysikern pekade på skylten, men det gick bra det också.

Mätta och belåtna blev vi och fick också välja dessert och jag föredrog en smoothie take-away för det började bli lite bråttom till flyget. Men det är en annan historia ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar