tisdag 29 oktober 2013

Tomgång

Idag tänkte jag vara lite sur på alla som låter bilen gå på tomgång. Det gäller både i plus- och minusgrader. I vissa kommuner kan man få böter för det. Själv är jag nästan renlärig och mår illa då jag ser hur bilarna spyr ut giftiga avgaser. Tänk på alla allergiker.

Eftersom jag nyligen besökt våra två närbelägna tågstationer kunde jag konstatera att det finns många syndare och det var inte ens kallt! Klä er ordentligt! Ha en pläd med i bilen att mysa under om ni hamnar och vänta några minuter.

Nu får det räcka med skäll. Jag säger ett mjukt vov i stället och njuter av det soliga vädret och är glad för att vi slapp den utlovade höststormen som svepte över Storbritannien. Vi bor nog antagligen på det bästa stället i alla fall ...

Ibland vill jag inte beskydda tomgångssyndare. Synd att inte registernumren syns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar