söndag 6 oktober 2013

Att gottgöra sina misstag

Det hände sig vid den tiden då det var paus i Jaro-matchen att vi stod i kö till kiosken för att inhandla en kopp kaffe med bulle. Framför mig hade jag bland annat en man och en liten pojke. Då mannen fått sitt började jag göra min beställning. Den lille gossen stod kvar framför mig och då plötsligt slog det mig att han kanske inte hörde ihop med mannen vilket jag hade antagit. Oj, då! Jag frågade genast den lille killen hur det låg till och han svarade snällt att han nog var före mig i kön, men jag fick nog handla färdigt. Så otroligt dum jag kände mig (borde vara van vid det här laget!). Men så kom jag på det! Jag hade en MaxiTupla i fickan och den gav jag åt gossen för att kompensera mitt misstag. Han köpte sina slickepinnar och jag kände mig nöjd för att jag kunnat gottgöra snabbt och dessutom var det bara positivt att jag inte själv åt godiset! Egentligen win-win!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar