lördag 12 oktober 2013

Höstlov

Äntligen har trädgårdsmästaren återkommit till jobbet från sitt höstlov. Hen hade till och med drängen med sig. I ett huj tömdes den äldsta komposten i dahlia-/vårlöksrabatten. Kompost mitt emellan hivades vidare i den tomma kompostburen tillsammans med det som togs ur värmekompostorn. Resultatet blev en ny komposthög som kan användas nästa år. Snyggt och fint!

Lökkorgarna fick krypa ner i rabatten tillsammans med kompost och äggskal. Blomlökarna visade sig inte från sin bästa sida i våras, men jag ska ge dem en chans till.




I samma veva städades redskapsskjulet och lilla plastväxthuset fick flytta in under tak. Allt blev en fröjd för ögat.

Jag älskar vatten i trädgården, men vet att jag inte klarar av att anlägga en snygg damm (utan synliga plastkanter), ej heller sköta om den så den ser snygg ut (vi bor nästan i skogen och har både barr och löv som dräller omkring), alltså nöjer jag mig med vattenbad för fåglar. Men idag hade jag vattenfall ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar