lördag 19 oktober 2013

Tid till tidskrifter

Jag måste nog medge att jag sällan läser veckotidningar numera. Det känns som om det räcker med dagstidningen och böcker vid sidan om de obligatoriska möteshandlingarna.

Två inhemska tidskrifter vill jag dock slå ett slag för. De utkommer ungefär en gång i månaden, alltså riktigt lagom. Båda utges i Vasatrakten, men innehåller intressanta artiklar från både när och fjärran. Jag hänvisar till Kuriren och den ganska nya EstElle. I den senare läser jag ALLT (utom reklamen) och yvs över oss finlandssvenskar. Vad vi kan! Tänk bara på livstilsprogrammet Strömsö på TV!

Jag brukar inte tycka om att själv figurera på bild i tidningar, men den senaste är jag lite stolt över. Det finska seniordansförbundet ger ut en tidning som också det svenska förbundets medlemmar fick sig tillsänt och där finns bland annat en hel del bilder från den internationella seniordanskongressen i Tammerfors. På en liten bild ståtar en färggrann och glad Kronjuvel i dansens virvlar tillsammans med en lika glad och hjärtegod vän från Sverige.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar