fredag 4 oktober 2013

Räkkäk


Ibland har man tur. Maken behövde ingen lunch. Alltså fritt fram för räkor. En god vän tillkallades och jag fick åtnjuta räksmörgås till ackompanjemang av trevligt småprat. Det uppvägde gott och väl den skit jag fick över mig per e-post av en icke-vänligt sinnad politiker. Det gäller som alltid att se de små ljusglimtarna och fokusera på dem.


Ett litet tips om man vill bjuda på småsalt med lite besvär. Inhandla en färskost (i mitt fall en med kräftstjärtar), hacka lite räkor, blanda ut med lite naturell yoghurt, eventuellt lite peppar och klicka ut i små rågchips med vitlök. Dekorera efter behag och sen är det bara att låta de små läckerheterna slinka ner i munnen. Varning för beroendeframkallande effekt.





2 kommentarer:

  1. Ser sååå gott ut, jag skulle gärna ha varit den vän som fick smaka på läckerheterna. Själv hade jag en uppvärmd korvsoppa att festa på :-)

    SvaraRadera
  2. Meddela bara ankomst så fixar jag.

    SvaraRadera