tisdag 10 maj 2016

Runt omkring

Man hinner tänka på mycket och iaktta en hel del då man sitter på möte. Den här gången var det tyget på stolarna och storleken på desamma som sysselsatte mig.

Jag tyckte tyget var stiligt (mina färger) och förstod nog att fullmäktigeordförande kan ha en stol med mera majestätiskt ryggstöd. Vad jag inte förstod var varför lilla sekreteraren hade den minsta stolen.

Men se, där bedrog ögat! Vid närmare titt var själva stolen likadan men så lågt nedskruvad och det fanns fotstöd dessutom. Säkert var det ergonomin som hade sitt finger med i spelet.

Vad lärde jag mig härav? Jo, man ska inte döma någon/några för lättvindigt utan att undersöka närmare först.

Det var ingen kränkning av den kvinnliga sekreteraren, varken gällande kön eller rang. Ber så mycket om ursäkt för mina tankegångar.

(ps, sekreterarens stol rymdes inte med på bilden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar