torsdag 19 maj 2016

Inspiration

Jag hade bjudit två väninnor på besök vilket innebar prat i kvadrat. Lusten att baka något uppenbarade sig inte. I stället tog jag och lånade konceptet från Mommo's café.

Jag smulade några fullkornsmariekex och grundade bottnen i glasen med det. Sen fyllde jag på med hoprörd mascarpone (min favorit för tillfället) och chokladsås. Nästa varv blev lite osötat äppelmos. Sen vaniljkvarg, lite smulor igen och ett lager hallon. Allra sist spritsade jag vispgrädde och hyvlade lite mörk choklad över. Glasen fick stå i kylen några timmar. Jag tyckte det var gott!

För att få lite sälta rörde jag ihop crème fraiche, wasabismältost, finhackade räkor och vitpeppar. Den röran fick var och en fylla i små rågcups.

Mina Mariskålar fick sig en diskning då de fick ståta med melonbollar, ananasbitar och vindruvor. Lite cheddar, fårost och blåmögelost därtill och vi knaprade på mellan munturerna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar