tisdag 24 maj 2016

Regntunga skyar

Lite fotproblem har irriterat tillvaron den senaste månaden. På en väns rekommendation beställde jag slutligen tid till Fysio O.

Få se nu om foten blir i skick. Den främsta teorin är att en liten broskbit lossnat i en led och surfar glatt omkring. Den andra teorin innefattar en eventuell gammal ledbandsskada. Kanske nån gammal fotbollsskada tänkte jag då jag låg där på britsen och blev manipulerad. Problemet är bara att jag aldrig spelat fotboll ...

Ja och så hade det börjat regna sakteligen då jag skulle cykla hem - därav rubrikvalet.

Annars var dagens största problem att fundera ut vilken väg jag skulle välja till Fysio O. Egentligen bor jag på två stenkasts avstånd, men för att komma dit borde jag först traska över andras gårdsplaner och genom eventuella busksnår och brännässlor.

Jag löste problemet genom att ta cykeln och ta en kilometers tur genom skolgårdar, idrottsplaner, ishall och park och konstaterade samtidigt att det nog är närmare att ta lilla vägen ut till Flygfältsvägen hem.

Och då hade det börjat regna som skrivet och då skulle det ha varit frestande att cykla över en gräsmatta och uppför backen och rakt in på egen tomt, men det gjorde jag inte. 

Och sen kom nästa frestelse: att hoppa av cykeln på Flygfältsvägen, korsa stora diket och släpa cykeln med mig genom egen skogstomt. Men det kändes väldigt besvärligt och jag velade så länge att jag hann cykla förbi den frestelsen.

I stället tänkte jag att nu fick jag lite mer motion då jag kraftigt tryckte ner pedalerna uppför den långa, sega backen...

(ingen illustration idag. Tog nog bilder av foten, men den såg så ful ut ...)

2 kommentarer:

  1. Underbart att det finns hjälp att få när foten/fötterna krånglar, inte sant? Kan skryta med att min cykelfärd löpte betydligt mera friktionsfritt än din...
    Stort grattis till barnbarnet och välkommen i fammo/mommo-klubben! Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är mycket nöjd med min behandling, men är beredd på att det inte är helt ok så där plötsligt, fick en ny tid också för säkerhets skull.
    Tack för inbjudan till fammoklubben. Det är en strålande positiv klubb med mångsidig verksamhet.

    SvaraRadera